Detaljni izvedbeni plan

Akademska godina 2015. / 2016. Semestar Ljetni
Studij Preddiplomski sveučilišni studij povijesti, Preddiplomski sveučilišni studij sociologije, Preddiplomski sveučilišni studij komunikologije Godina
studija
1. - 3.

I. OSNOVNI PODACI O PREDMETU

Naziv predmeta Društvene paradigme kroz povijest
Kratica predmeta IZBP-79 Šifra predmeta 153212
Status predmeta Izborni ECTS bodovi 3
Preduvjeti za upis predmeta Nema
Ukupno opterećenje predmeta
Vrsta nastave Ukupno sati
Seminari 30
Mjesto i vrijeme održavanja nastave HKS – prema objavljenom rasporedu

II. NASTAVNO OSOBLJE

Nositelj predmeta
Ime i prezime Hrvoje Kekez
Akademski stupanj Doktor znanosti Zvanje Docent
Kontakt e-mail hrvoje.kekez@unicath.hr Telefon +385 (1) 3706 625
Konzultacije Prema objavljenom rasporedu
Suradnici na predmetu
Ime i prezime Srećko Koralija
Akademski stupanj Magistar znanosti Zvanje
Kontakt e-mail sreckokoralija@gmail.com Telefon +385 (1)
Konzultacije Prema objavljenom rasporedu

III. DETALJNI PODACI O PREDMETU

Jezik na kojem se nastava održava Hrvatski
Opis
predmeta

Prvotna zadaća humanističkih i društvenih znanosti jest stvaranje misli, radova, i novih znanja na temelju i istraživanja i kritičkog promišljanja o povijesti, društvu uopće i kulturi. Prema tome slijedi da to nužno uključuje hrabar misaoni proces (sapere aude) kao i svojevrstan recenzijski postupak i ostale stvari karakteristične za intelektualno istupanje pojedinca i društva. Cilj seminara je – čitajući lepezu odabranih tekstova – kroz petnaest tematskih cjelina ukazati na povijest ideja, razvoj društva kao i na neke neuralgične točke koje se tumače kao prekretnice povijesnog usmjerenja čovječanstva.

Očekivani ishodi
učenja na razini
predmeta
1. Razlikovati procese pojedinih povijesnih razdoblja i tematika sukladno historiografskim pristupima i istraživačkim dostignućima 2. Prepoznati hijerarhiju povijesnih čimbenika i razložiti kauzalnost povijesnih procesa 3. Prikupljati stručnu i znanstvenu literaturu i istraživati izvore u arhivima, knjižnicama, muzejima i drugim ustanovama 4. Napisati jasan i strukturiran pismeni radi. Održati jasno i strukturirano usmeno izlaganje te aktivno i argumentirano sudjelovati u raspravi 5. Pridržavati se etičkih načela u radu.
Literatura
Obvezna

V. Žmegač, Europski duh, Zagreb, 2012 (izabrana poglavlja); A. Pažanin, “Uloga intelektualaca u novoj Europi,” Anals of the Croatian Political Science Association 4 (2008), str. 331-339; W. Becker, “Demokracija: svjetski model ili nacionalna tradicija?” Politička misao 40 (2003), str. 90-100.; W. Reinhard, “Čemu nas o budućnosti države poučava njezina povijest?” Politička misao 39 (2002), str. 15-26.; I. Vujačić, “Od traganja za vrlinom ka traganju za srećom,” Politička misao 49 (2012), str. 84-108; I. Cifrić, “Raznolikost kultura kao vrijednost,” Soc. ekol. Zagreb 16 (2007), str. 185-214; D. Grubiša, “Četiri orijentacije u političkoj misli europske renesanse,” Politička misao 47 (2010), str. 7-36.

 

Dopunska

A. R. Nisbet, Sociološka tradicija, Zagreb, 2007.; J. Jukić, “Sekularizacija društva i obitelji,” Obnovljeni život (51) 6 (1996), str. 623-640; N. Miščević, “Politika u naslonjaču: od Platona do Rawlsa,” u Nasljeđe Antike, D. Pećnjak, P. Šegedin, K. Zakarija (ur.). Zagreb, 2013, str. 239-259; A. Čović, “Pluralizam i pluriperspektivizam,” Filozofska istraživanja 26 (2006), str. 7-12; C. Béné, “Marulić i Erazmo – čitatelji sv. Jeronima,” Colloquia Maruliana 10 (2001.), str. 29-45; F. Novalić, “Islamski svijet i modernost,” Filozofska istraživanja 28 (2008), str. 869-896.

Literatura će se preciznije odrediti prilikom prvog susreta i podjele studentskih radova prema temama.

Način ispitivanja i ocjenjivanja
Polaže seDa Isključivo kontinuirano praćenje nastaveNe Ulazi u prosjekDa
Preduvjeti za dobivanje
potpisa i polaganje
završnog ispita
  1. Redovito pohađanje nastave – prisutnost na najmanje 70% nastave prema studijskom programu i izvedbenom nastavnom planu;
  2. Uredno izvršene seminarske obveze – pripremljeno izlaganje te predana i prihvaćena pismena verzija seminarskog rada;
  3. Stjecanje minimalnog uspjeha od 50% tijekom nastave unutar zadanih nastavnih aktivnosti – ostvareno kumulativno.
Način polaganja ispita
  1. Nastavne aktivnosti – seminarski zadatci.
Način ocjenjivanja

Brojčana ljestvica ocjenjivanja studentskog rada:

dovoljan (2) – 50–64,9%
dobar (3) – 65–79,9%
vrlo dobar (4) – 80–89,9%
izvrstan (5) – 90% i više

Način stjecanja ocjene:

Nastavne aktivnosti – 100 % ocjene

  • seminarski rad – 50%
  • seminarsko izlaganje – 30%
  • aktivnost na nastavi – 20%
Detaljan prikaz ocjenjivanja unutar Europskoga sustava za prijenos bodova
VRSTA AKTIVNOSTI ECTS bodovi - koeficijent
opterećenja studenata
UDIO
OCJENE

(%)
Pohađanje nastave 0.8 0
Seminarski rad 1 50
Seminarsko izlaganje 0.7 30
Aktivnost na nastavi 0.5 20
Ukupno tijekom nastave 3 100
Završni ispit
UKUPNO BODOVA (nastava+zav.ispit) 3 100
Datumi kolokvija
Datumi ispitnih rokova Prema objavljenom rasporedu

IV. TJEDNI PLAN NASTAVE

Seminari
Tjedan Tema
1. Obilježja kulture – temelj intelektualne povijesti jednog društva
2. Studia humanitatis (uloga humanizma i renesanse u povijesti društva)
3. Tko stvara klasike? (odn. kako se normiraju povijesna razdoblja, društvene norme, književna djela)
4. Vrednovanje prošlosti i klasika (način komuniciranja vrijednosti, oblici ponašanja, razni društveni modeli)
5. Odnos tradicije i napretka – Historia est magistra vitae (kako se određeni događaj komunicira i artikulira)
6. Izazovi i artikuliranje demokracije (presjek raznih modela kroz povijest)
7. Intelektualna svijest o povijesnom trenutku (tematiziranje početka povijesti određenog društva – ab urbe condita, prva olimpijada)
8. Homo universalis – mogućnost ili utopija?
9. Normativnost svetih tekstova (Biblija, Kur'an, Vede i dr.)
10. Dijalog/susret mentaliteta
11. Sekularizam, ateizam, liberalizam, pluralizam
12. Politička artikulacija čovjeka i skupine
13. Autoriteti i građanstvo
14. Krisis kao obilježje vremena u znanstveno-tehnološko doba
15. Rekapitulacija