Detaljni izvedbeni plan

Akademska godina 2015. / 2016. Semestar Zimski
Studij Preddiplomski sveučilišni studij povijesti, Preddiplomski sveučilišni studij psihologije, Preddiplomski sveučilišni studij sociologije, Preddiplomski sveučilišni studij komunikologije Godina
studija
1. - 3.

I. OSNOVNI PODACI O PREDMETU

Naziv predmeta PSIHOLOGIJA RELIGIOZNOSTI
Kratica predmeta IZBP-1 Šifra predmeta 97828
Status predmeta Izborni ECTS bodovi 3
Preduvjeti za upis predmeta Nema
Ukupno opterećenje predmeta
Vrsta nastave Ukupno sati
Predavanja 15
Seminari 15
Mjesto i vrijeme održavanja nastave HKS – prema objavljenom rasporedu

II. NASTAVNO OSOBLJE

Nositelj predmeta
Ime i prezime Josip Obradović
Akademski stupanj Doktor znanosti Zvanje Redoviti profesor u trajnom zvanju
Kontakt e-mail josip.obradovic@gmail.com Telefon +385 (1) 3706 604
Konzultacije Prema objavljenom rasporedu
Suradnici na predmetu
Ime i prezime Josip Bošnjaković
Akademski stupanj Doktor znanosti Zvanje Poslijedoktorand
Kontakt e-mail jobosnjakovic@gmail.com Telefon +385 (1) 3706 604
Konzultacije Prema objavljenom rasporedu

III. DETALJNI PODACI O PREDMETU

Jezik na kojem se nastava održava Hrvatski
Opis
predmeta

Ciljevi predmeta: Upoznati studente s psihologijskim obilježjima religioznosti. Razvijanje sposobnosti razmatranja povezanosti suvremenih psihologijskih istraživanja s drugim područjima istraživanja.

Sadržaj predmeta: Religija i religioznost. Odnos između psihologije i teologije. Religija sa stajališta psihologije ličnosti. Religija u psihologijskim sustavima. Ljudski razvoj i religioznost. Religija i duševno zdravlje. Vjersko-psihološki temelji religioznosti. Religioznost u kulturnom kontekstu. Religija i kriminal. Pastoralna psihologija. Mjerenje religioznosti. Glavni smjerovi suvremene psihologije religije

Očekivani ishodi
učenja na razini
predmeta
Nabrojiti glavne autore i osnovne misli istih koji su se bavili psihologijom religioznosti; Izložiti razvoj religioznog stava u razvojnoj dobi kao i osnovne suvremene religiozne pojave s psihološkog stajališta; Izdvojiti i razlikovati religiozne stavove osoba, stavljajući ih u odnos s psihološkim dinamikama osobe; Razlikovati svrhovite i nesvrhovite izričaje religioznosti; Napisati seminarski rad o izbranoj temi s područja psihologije religioznosti
Literatura
Obvezna
  • Šito-Čorić, Š. (2003). Psihologija religioznosti. Jastrebarsko: Naklada Slap. (izabrani dijelovi udžbenika)
  • Frankl, V. (2007). Život uvijek ima smisla (Zašto se niste ubili). Zagreb: Oko tri ujutro.
  • Bošnjaković, J. (ur.) (2014). Izgrađivati zrelu osobnost za plodne međuljudske odnose. Đakovo: KBF. (izabrani dijelovi zbornika)
Dopunska
  • Frankl, V. E. (2001). Bog kojega nismo svjesni. Zagreb: Provincijalat franjevaca trećoredaca.
  • Lütz, M. (2012). Bog – Mala povijest najvećega. Split: Verbum (izabrani dijelovi knjige).
  • Fromm, E. (2000). Psihoanaliza i religija. Zagreb: V.B.Z.
  • James, W. (1990). Raznolikosti religioznog iskustva. Zagreb: Naprijed.
  • Szentmartoni, M. (1990). Psihologija duhovnog života. Zagreb: FTI. (izabrani dijelovi knjige).
  • Blažević, J. (2014). New Age i kršćanstvo, (Deseto poglavlje – Psihologija New Agea, str. 271-315). Split: Verbum.
  • Nikić, M. (2010). Slika Boga u vjerskim sljedbama i novim religijskim pokretima. Zagreb: FTI.
  • Lütz, M. (2015). Užitak života, Protiv terora dijete, manije zdravlja i kulta fitnessa. Split: Verbum.
  • Vitz, P. (2003). Psihologija kao religija, Kult samoobožavanja. Split: Verbum.
  • Rey, K. G. (1999). Novi čovjek na krhkim nogama. Zagreb: Oko tri ujutro.
  • Vučković, A. (2012). Vrtlog grijeha. Zagreb: HILP.
  • Ivančić, T. (2009). Dijagnoza duše i hagioterapija. Zagreb: Teovizija.
Način ispitivanja i ocjenjivanja
Polaže seDa Isključivo kontinuirano praćenje nastaveNe Ulazi u prosjekDa
Preduvjeti za dobivanje
potpisa i polaganje
završnog ispita
  • Redovito pohađanje nastave (prisutnost na najmanje 70% nastave)
  • Stjecanje minimalno 35% bodova (od ukupno 100 bodova) tijekom nastave (kolokvij, seminarski rad)
Način polaganja ispita
  • Kontinuirano vrednovanje studentskog rada kroz nastavne aktivnosti
  • Završni pismeni ispit (minimum za prolaz na pismenom ispitu je 50% točne riješenosti)
Način ocjenjivanja

Način stjecanja bodova:

1. Nastavne aktivnosti – 70% ocjene:

  • 1. kolokvij – 30%
  • 2. kolokvij 2 – 30%
  • seminarski rad – 10%

2. Završni ispit (usmeni) – 30 % ocjene

Brojčana ljestvica ocjenjivanja studentskog rada:

  • izvrstan (5) – 90 do 100% bodova
  • vrlo dobar (4) – 80 do 89,9% bodova
  • dobar (3) – 65 do 79,9% bodova
  • dovoljan (2) – 50 do 64,9% bodova
  • nedovoljan (1) – 0 do 49,9 % bodova

 

Detaljan prikaz ocjenjivanja unutar Europskoga sustava za prijenos bodova
VRSTA AKTIVNOSTI ECTS bodovi - koeficijent
opterećenja studenata
UDIO
OCJENE

(%)
Pohađanje nastave 0.8 0
Kolokvij-međuispit 0.66 30
Kolokvij-međuispit 0.66 30
Samostalni rad 0.22 10
Ukupno tijekom nastave 2.34 70
Završni ispit 0.66 30
UKUPNO BODOVA (nastava+zav.ispit) 3 100
Datumi kolokvija 6. i 11. termin nastave
Datumi ispitnih rokova Prema objavljenom rasporedu

IV. TJEDNI PLAN NASTAVE

Predavanja
Tjedan Tema
1. Psihologija i religioznost
2. Povijesna baština psihologije religioznosti
3. Religioznost sa stajališta psihologije ličnosti – Psihološki kriteriji religioznog ponašanja
4. Religioznost kod S. Freuda, C. G. Junga, G. W. Allporta , K. Jaspersa i V. E. Frankla
5. Psihološke dimenzije religioznosti djece, mladih i odraslih
6. Kolokvij 1; Odnos religioznosti i kriminaliteta
7. Religioznost i duševno zdravlje
8. Odnos religije i upravljanje osjećajima
9. Religioznost, identitet. Religija i religioznost kao put prema integraciji
10. Podijeljeno jastvo i proces njegovog ucjeljivanja
11. Kolokvij 2; Obraćenje i svetost
12. Religioznost i suočavanje s nevoljama
13. Normalno i patološko u religiji
14. Novi religiozni pokreti i čovjekove psihološke potrebe
15. Zrela religioznost – Čovjekova intencionalnost-usmjerenost
Seminari
Tjedan Tema
1. Uvod u seminare
2. Povijesna baština psihologije religioznosti
3. V. Frankl - Logoterapija
4. M. Lütz - Oblici izražavanja religioznosti kod djece, mladih i odraslih
5. E. Fromm – Psihoanaliza i religioznost
6. W. James – Raznolikosti religioznost iskustva
7. M. Szentmartony - Psihopatologija i svetost
8. J. Blažević - Novi religiozni pokreti i psihologija
9. M. Lütz - Postmoderna kultura i nova religija
10. P. Vitz - Kult samoobožavanja
11. R. Key - Novi čovjek na krhkim nogama
12. A. Vučković - Obraćanje kao psihološka promjena
13. T. Ivančić - Hagioterapija
14. Novi religiozni pokreti i čovjekove psihološke potrebe
15. Osvrt na seminarske radove