Detaljni izvedbeni plan

Akademska godina 2015. / 2016. Semestar Zimski
Studij Preddiplomski sveučilišni studij psihologije Godina
studija
1. - 3.

I. OSNOVNI PODACI O PREDMETU

Naziv predmeta UVOD U NEUROPSIHOLOGIJU
Kratica predmeta IZBP-53 Šifra predmeta 134939
Status predmeta Izborni ECTS bodovi 3
Preduvjeti za upis predmeta Nema
Ukupno opterećenje predmeta
Vrsta nastave Ukupno sati
Predavanja 30
Mjesto i vrijeme održavanja nastave HKS – prema objavljenom rasporedu

II. NASTAVNO OSOBLJE

Nositelj predmeta
Ime i prezime Marija Šakić Velić
Akademski stupanj Doktorica znanosti Zvanje Docent
Kontakt e-mail marija.sakic@unicath.hr Telefon +385 (1) 3706 604
Konzultacije Prema objavljenom rasporedu
Suradnici na predmetu
Ime i prezime Ljiljana Pačić-Turk
Akademski stupanj Doktorica znanosti Zvanje Poslijedoktorand
Kontakt e-mail ljiljanapt@gmail.com Telefon +385 (1) 3706 613
Konzultacije Prema objavljenom rasporedu

III. DETALJNI PODACI O PREDMETU

Jezik na kojem se nastava održava Hrvatski
Opis
predmeta

Ciljevi predmeta: Upoznavanje s osnovnim pojmovima i postupcima iz područja neuropsihologije, osnovnim deficitima kognitivnih funkcija te promjenama ličnosti nakon mozgovnih oštećenja različitih etiologija.

Sadržaj predmeta: Definicija i povijesni razvoj neuropsihologije; Bihevioralna i funkcionalna organizacija mozga; Mozgovna oštećenja različitih etiologija; Deficiti kognitivnih funkcija nakon mozgovnih oštećenja – intelektualnih funkcija, mišljenja, pažnje i koncentracije, učenja i pamćenja, perceptivnih i vizuokonstrukcijskih funkcija, govora, čitanja, pisanja i računanja i ostalih kognitivnih funkcija; Deficiti izvršnih funkcija; Promjene ličnosti nakon mozgovnih oštećenja; Osnovni koncept neuropsihologijskog pristupa – intervju, opažanje ponašanja, testiranje kognitivnih i izvršnih funkcija i procjena ličnosti; Osnovni koncept nalaza i mišljenja psihologa

Očekivani ishodi
učenja na razini
predmeta
Prepoznati deficite različitih kognitivnih funkcija, izvšnih funkcija i promjene ličnosti u bolesnika s mozgovnim oštećenjima; Opisati utjecaj različitih neurobihevioralnih varijabli na mentalno funkcioniranje i oporavak bolesnika nakon mozgovnog oštećenja; Napraviti plan individualne neuropsihologijske procjene; Protumačiti osnovne principe kvantitativne i kvalitativne analize rezultata i pisanja nalaza
Literatura
Obvezna
  • Galić, S. (2002). Neuropsihologijska procjena. Testovi i tehnike. Jastrebarsko: Naklada Slap.
  • Lezak, M. D. (1995). Neuropsychological assessment. New York: Oxford University Press.
Dopunska
  • Halligan, P. W., Kischka, U., Marshal, J.C. (2004). Handbook of Clinical Neuropsychology. New York: Oxford University Press.
Način ispitivanja i ocjenjivanja
Polaže seDa Isključivo kontinuirano praćenje nastaveNe Ulazi u prosjekDa
Preduvjeti za dobivanje
potpisa i polaganje
završnog ispita
  • Redovito pohađanje nastave (prisutnost na najmanje 70% nastave)
  • Stjecanje minimalno 35% bodova (od ukupno 100 bodova) tijekom nastave
Način polaganja ispita
  • Kontinuirano vrednovanje studentskog rada kroz nastavne aktivnosti
  • Završni pismeni ispit (minimum za prolaz na pismenom ispitu je 50% točne riješenosti)
Način ocjenjivanja

Način stjecanja bodova:

1. Nastavne aktivnosti – 70%:

  • 1. kolokvij – 35%
  • 2. kolokvij – 35%

2. Završni pismeni ispit – 30%

Brojčana ljestvica ocjenjivanja studentskog rada:

  • izvrstan (5) – 90 do 100% bodova
  • vrlo dobar (4) – 80 do 89,9% bodova
  • dobar (3) – 65 do 79,9% bodova
  • dovoljan (2) – 50 do 64,9% bodova
  • nedovoljan (1) – 0 do 49,9 % bodova
Detaljan prikaz ocjenjivanja unutar Europskoga sustava za prijenos bodova
VRSTA AKTIVNOSTI ECTS bodovi - koeficijent
opterećenja studenata
UDIO
OCJENE

(%)
Pohađanje nastave 0.8 0
Kolokvij-međuispit 0.77 35
Kolokvij-međuispit 0.77 35
Ukupno tijekom nastave 2.34 70
Završni ispit 0.66 30
UKUPNO BODOVA (nastava+zav.ispit) 3 100
Datumi kolokvija 7. i 15. termin nastave
Datumi ispitnih rokova Prema objavljenom rasporedu

IV. TJEDNI PLAN NASTAVE

Predavanja
Tjedan Tema
1. Definicija i povijesni razvoj neuropsihologije
2. Bihevioralna i funkcionalna organizacija mozga
3. Utjecaj različitih neurobihevioralnih varijabli
4. Mozgovna oštećenja različitih etiologija
5. Osnovna načela neuropsihologijskog pristupa
6. Deficiti intelektualnog funkcioranja i mišljenja
7. Kolokvij
8. Deficiti učenja i pamćenja
9. Deficiti perceptivnih i konstrukcijskih funkcija
10. Deficiti govora, čitanja, pisanja i računanja
11. Deficiti ostalih kognitivnih funkcija
12. Deficiti izvršnih funkcija
13. Promjene ličnosti u bolesnika s mozgovnim oštećenjima
14. Osnovni principi kvantitativne i kvalitativne analize dobivenih rezultata i pisanja nalaza
15. Kolokvij