Detaljni izvedbeni plan

Akademska godina 2015. / 2016. Semestar Ljetni
Studij Preddiplomski sveučilišni studij komunikologije Godina
studija
1.

I. OSNOVNI PODACI O PREDMETU

Naziv predmeta Hrvatski jezik
Kratica predmeta KOMP2-5 Šifra predmeta 132364
Status predmeta Obvezni ECTS bodovi 3
Preduvjeti za upis predmeta Nema
Ukupno opterećenje predmeta
Vrsta nastave Ukupno sati
Predavanja 30
Mjesto i vrijeme održavanja nastave HKS – prema objavljenom rasporedu

II. NASTAVNO OSOBLJE

Nositelj predmeta
Ime i prezime Jasna Šego
Akademski stupanj Doktor znanosti Zvanje Docent
Kontakt e-mail jasna_sego@hotmail.com Telefon +385 (1)
Konzultacije Prema objavljenom rasporedu

III. DETALJNI PODACI O PREDMETU

Jezik na kojem se nastava održava Hrvatski
Opis
predmeta

Cilj predmeta Hrvatski standardni jezik jest stjecanje znanja, vještina i sposobnosti u oblikovanju jezičnih i govornih jedinica usklađenih s normama hrvatskoga standardnog jezika. Budući da je HSJ sredstvo iznadnarječnog i iznadlokalnog sporazumijevanja, jedna je od zadaća nastave i osvješćivanje potrebe čuvanja i njegovanja HSJ i njegovih normi kao kohezijskog jezičnog elementa. S obzirom na usmjerenost studenata ka javnoj komunikaciji, u okviru predmeta osobita će se pozornost posvetiti analizi primjera otklona od standardnojezične norme u domenama javne, poglavito medijske komunikacije.

Očekivani ishodi
učenja na razini
predmeta
1. Definirati, prepoznati i opisati obilježja hrvatskog standardnog jezika. 2. Definirati i primijeniti norme hrvatskog standardnog jezika. 3. Formulirati i urediti pisani tekst poštujući i primjenjujući pravopisnu normu. 4. Definirati, opisati, usporediti, ispravno koristiti oblike i vrste riječi, u pisanju, čitanju i govoru. 5. Formulirati rečenice i oblikovati riječi primjenjujući pravila i znanja o tvorbi riječi i sintaksi. 6. Objasniti i usporediti konotativno i denotativno značenje riječi, metonimizaciju, metaforizaciju, funkcionalnu raslojenost jezika. 7. Objasniti i vrednovati korištenje posuđenica, stranih riječi. 8. Vrednovati i diskutirati o bogatstvu i odnosima purizma, purističkih načela i jezičnoj kulturi.
Literatura
Obvezna

Badurina, L., Marković, I., Mićanović K. (2007). Hrvatski pravopis. Zagreb: Matica hrvatska.

Pranjković, I. (2010). Ogledi o jezičnoj pravilnosti. Zagreb: Disput.

Silić, J., Pranjković, I. (2005). Gramatika hrvatskoga jezika za gimnazije i visoka učilišta. Zagreb: Školska knjiga.

Dopunska

Brozović, D. (2006). Neka bitna pitanja hrvatskoga jezičnog standarda. Zagreb: Školska knjiga.

Hudeček, L., Mihaljević, M., Vukojević, L. (izvr. ur.) (1999). Hrvatski jezični savjetnik, Institut za hrvatski jezik i jezikoslovlje. Zagreb: Pergamena, Školske novine.

Pranjković, I. (1995). Sintaksa hrvatskoga jezika: udžbenik za 3. razred gimnazije. Zagreb: Školska knjiga.

Samardžija, M. (2004). Iz triju stoljeća hrvatskoga standardnog jezika. Zagreb: Matica hrvatska.

Samardžija, M. (1995). Leksikologija s poviješću hrvatskoga jezika: udžbenik za 4. razred gimnazije. Zagreb: Školska knjiga.

Silić, J. (1998). Fonetika i fonologija hrvatskoga jezika: udžbenik za 1. razred gimnazije. Zagreb: Školska knjiga.

Silić, J. (1995). Morfologija hrvatskoga jezika: udžbenik za 2. razred gimnazije. Zagreb: Školska knjiga.

Način ispitivanja i ocjenjivanja
Polaže seDa Isključivo kontinuirano praćenje nastaveNe Ulazi u prosjekDa
Preduvjeti za dobivanje
potpisa i polaganje
završnog ispita

1. Redovito pohađanje nastave – prisutnost na najmanje 70% nastave.

2. Stjecanje minimalnog uspjeha od 35% tijekom nastave unutar zadanih nastavnih aktivnosti.

Način polaganja ispita

1) Nastavne aktivnosti –  1. kolokvij (pismeni) i 2. kolokvij (pismeni).
2) Završni ispit (pismeni).

Način ocjenjivanja

1. Nastavne aktivnosti – 70%:

a)    1. kolokvij – 35%
b)    2. kolokvij – 35%

2.    Završni pismeni ispit – 30%

Brojčana ljestvica ocjenjivanja studentskog rada:

izvrstan (5) – 90 do 100% bodova
vrlo dobar (4) – 80 do 89,9% bodova
dobar (3) – 65 do 79,9% bodova
dovoljan (2) – 50 do 64,9% bodova
nedovoljan (1) – 0 do 49,9 % bodova

Detaljan prikaz ocjenjivanja unutar Europskoga sustava za prijenos bodova
VRSTA AKTIVNOSTI ECTS bodovi - koeficijent
opterećenja studenata
UDIO
OCJENE

(%)
Pohađanje nastave 0.8 0
Kolokvij-međuispit 0.77 35
Kolokvij-međuispit 0.77 35
Ukupno tijekom nastave 2.34 70
Završni ispit 0.66 30
UKUPNO BODOVA (nastava+zav.ispit) 3 100
Datumi kolokvija 8. i 15. tjedan nastave.
Datumi ispitnih rokova Prema objavljenom rasporedu

IV. TJEDNI PLAN NASTAVE

Predavanja
Tjedan Tema
1. Hrvatski standardni jezik: definicija, obilježja.
2. Norme hrvatskoga standardnog jezika.
3. Normativni priručnici i njihova uporaba.
4. Pravopisna norma.
5. Pisanje bibliografskih jedinica, uputnica i bilježaka.
6. Prozodijski sustav.
7. Morfologija.
8. Kolokvij.
9. Vrste riječi. Tvorba riječi.
10. Sintaksa.
11. Leksikologija: denotativno i konotativno značenje riječi.
12. Leksikologija: metonimizacija; metaforizacija; funkcionalna raslojenost leksika.
13. Leksikologija: posuđenice i strane riječi.
14. Purizam i jezična kultura; puristička načela i kriteriji; frazemi.
15. Kolokvij.