Detaljni izvedbeni plan

Akademska godina 2015. / 2016. Semestar Ljetni
Studij Preddiplomski sveučilišni studij sociologije Godina
studija
3.

I. OSNOVNI PODACI O PREDMETU

Naziv predmeta Uvod u sociologiju medija
Kratica predmeta SOCP6-3 Šifra predmeta 99437
Status predmeta Obvezni ECTS bodovi 4
Preduvjeti za upis predmeta Nema
Ukupno opterećenje predmeta
Vrsta nastave Ukupno sati
Predavanja 30
Seminari 15
Mjesto i vrijeme održavanja nastave HKS – prema objavljenom rasporedu

II. NASTAVNO OSOBLJE

Nositelj predmeta
Ime i prezime Ivan Balabanić
Akademski stupanj Doktor znanosti Zvanje Docent
Kontakt e-mail ivan.balabanic@unicath.hr Telefon +385 (1) 3706617
Konzultacije Prema objavljenom rasporedu

III. DETALJNI PODACI O PREDMETU

Jezik na kojem se nastava održava Hrvatski
Opis
predmeta

Kolegij se bavi sljedećim pitanjima: Ljudsko komuniciranje kao osnovni oblik sporazumijevanja i simbolički posredovana interakcija. Nastanak i razvoj masovnih medija. Teorijski pristupi: funkcionalističke, marksističke i postmodernističke teorije. Analiza organizacijskih čimbenika: medijske organizacije, zanimanja i profesionalci. Medijska publika. Mediji, moć i ideologija. Demokracija, pluralizam i mediji. Medijski učinci. 

Očekivani ishodi
učenja na razini
predmeta
Prepoznati ulogu i značaj osnovnih obilježja komuniciranja i komunikacijskih procesa u društvu. Objasniti ulogu medija u društveno-kulturnom razvoju. Diskutirati o nastanku i razvoju masovnih medija i masovne kulture. Sažeti glavne ideje međusobnog utjecaja medija i društva. Analizirati osnovne postavke medijskih formi i sadržaja.
Literatura
Obvezna

Zipfel, A., Kunczig, M. (2006). Uvod u znanost o medijima i komunikologiju. Zagreb: Zaklada Friedrich Ebert: 23.-69.; 129-272.

Briggs, A., Burke, P. (2011), Socijalna povijest medija – od Gutenberga do interneta. Zagreb: Naklada Pelago: 212.-359.

Čerepinko, D. (2011). Komunikologija: kratki pregled najvažnijih teorija, pojmova i principa. Varaždin: Veleučilište u Varaždinu: 44.-52.; 131-166.

Turow, J. (2012). Mediji danas. Uvod u masovne komunikacije. Beograd: 29.-73.; 213.-267.

McQuail, D. (1969). Uvod u sociologiju masovnih komunikacija. Beograd: Glas.

Trowler, P. (2002). Komunikacija i mediji, U: Haralambos, M., Holborn, M. Sociologija. Teme i perspektive. Zagreb: Golden marketing: 934-964.

 

Dopunska

Peruško, Z. (2011). Uvod u medije. Zagreb: Jesenski i Turk.

Inglis, F. (1991). Teorija medija. Zagreb: AGM.

Vreg, F. (1991). Demokratsko komuniciranje. Sarajevo: Fakultet političkih nauka.

Webster, F. (2014), Theories of the Information Society. London: Routledge.

Peruško Čulek, Z. (1999). Mediji i demokracija. Zagreb: Barbat.

Stevenson, N. (1995). Understanding Media cultures. Social Theory and Mass Comunication. London, Sage.

Curran, J., Gurevitch, M. (ur.) (2000). Mass Media and Society. Third Edition, London, Arnold.

Starr, P. (2004). The Creation of Media: The Political Origins of Modern Communication. New York, Basic.

Način ispitivanja i ocjenjivanja
Polaže seDa Isključivo kontinuirano praćenje nastaveNe Ulazi u prosjekDa
Preduvjeti za dobivanje
potpisa i polaganje
završnog ispita

1. Redovito pohađanje nastave – prisutnost na najmanje 70% nastave prema studijskom programu i izvedbenom nastavnom planu;
2. Uredno izvršene seminarske obveze – pripremljeno i izloženo seminarsko izlaganje;
3. Stjecanje minimalnog uspjeha od 35% tijekom nastave unutar zadanih nastavnih aktivnosti – kumulativno ostvareno na seminarskom izlaganju i na dva kolokvija.

Način polaganja ispita

1) Nastavne aktivnosti – seminarsko izlaganje; 1. kolokvij (pismeni) i 2. kolokvij (pismeni).
2) Završni ispit (usmeni).

Način ocjenjivanja

Brojčana ljestvica ocjenjivanja studentskog rada:
dovoljan (2) – 50-64,9 %
dobar (3) – 65-79,9 %
vrlo dobar (4) – 80-89,9 %
izvrstan (5) – 90-100 %

Način stjecanja ocjene:

a) Nastavne aktivnosti – 70% ocjene
   1) Seminarsko izlaganje – max. 20 %; 
   2) 1. kolokvij – max. 25 %;
   3) 2. kolokvij – max. 25 %;
b) Završni ispit 
   4)  Usmeni ispit – max. 30 % (za prolaz je nužno točno odgovoriti na 50 % postavljenih pitanja).

Detaljan prikaz ocjenjivanja unutar Europskoga sustava za prijenos bodova
VRSTA AKTIVNOSTI ECTS bodovi - koeficijent
opterećenja studenata
UDIO
OCJENE

(%)
Pohađanje nastave 1.2 0
Seminarski rad 0.6 20
Kolokvij-međuispit 0.7 25
Kolokvij-međuispit 0.7 25
Ukupno tijekom nastave 3.2 70
Završni ispit 0.8 30
UKUPNO BODOVA (nastava+zav.ispit) 4 100
Datumi kolokvija 1. kolokvij: 8. tjedan nastave.
2. kolokvij: 15. tjedan nastave.
Datumi ispitnih rokova Prema objavljenom rasporedu

IV. TJEDNI PLAN NASTAVE

Predavanja
Tjedan Tema
1. Ljudsko komuniciranje kao osnovni oblik sporazumijevanja i simbolički posredovana interakcija.
2. Masovni mediji ,društvo i promjene.
3. Teorijski pristupi: funkcionalističke, marksističke i postmodernističke teorije.
4. Analiza organizacijskih čimbenika: medijske organizacije, zanimanja i profesionalci.
5. Mediji, moć i ideologija.
6. Komunikacija, modernizacija i razvoj.
7. Analiza medijske publike.
8. Kolokvij.
9. Snažni medijski učinci: hipodermička teorija, teorija postavljanja agende, teorija spirale šutnje.
10. Ograničeni medijski učinci: model tijeka komunikacije na dvije razine, teorija koristi i nagrade.
11. Gatekeeper i teorija vrijednosti vijesti.
12. Mediji i nasilje.
13. Rodno predstavljanje u medijima.
14. Novi mediji i društvene promjene.
15. Kolokvij.
Seminari
Tjedan Tema
1. Povratak interpersonalnoj komunikaciji: mladi i korištenje Facebook-a.
2. Veliki Brat nas gleda – medijsko oblikovanje kulture egzibicionizma i voajerizma.
3. Mediji i postmoderno društvo u radovima Baudrillarda i Gibsona.
4. Globalizacija, demokracija i medijski konglomerati: slučajevi Walt Disney, News Corporation, Google.
5. Mediji i rat.
6. Manuel Castells o internetu.
7. Televizijske serije i njihova publika.
8. Kolokvij.
9. Medijska manipulacija mladima.
10. Medijsko kovanje slavnih: primjer Madonne.
11. Noam Chomsky i medijska propaganda.
12. Industrija video-igara.
13. Rodni stereotipi u medijima.
14. Novi mediji i Arapsko proljeće.
15. Kolokvij.